Al sur <3

Rastlös, bakis, trött, hungrig.
Snart blir det en promenix med min fina compñera de piso Sofia, henne tycker jag väldigt mycket om!
Allt som händer i denna underbara drömvärld är svårt att få med på denna blogg, speciellt när jag inte har någon kamera och inte kan visa er hur fint det är.

Igår kväll var 3 av tjejerna som läser samma utbildning som mig och som jag bodde hos ute och käkade tapas. jag hade hittat den här obeskrivligt mysiga resturangen för en vecka sen, när ajg var ute och letade present till min andra rumskamrat Mia. Den ligger Barrio Gotico, undangömt från alla turister på ett otroligt mysigt liten plaza med vackra träd och en trevlig uteservering.
Maten var riktigt god och deras mojito är mums, dessutom löjligt billig- 3,50 euro?!

En mysig kväll med mycket sangria, och billiga mojitos. Deras toalett var den coolaste jag gått på hittills, tom bättre än den på nivå 22 haha. Värt ett besök.

Efter al sur ( resturangen, som även finns som ett café/bar mitteemot vår skola) drog vi upp till en bar i urquinaona ( en park, nära Passeig de Gracia) Beställde in 2 öl och sen snackade vi med lite killar från blandade platser ( vet inte riktigt vad de egentligen sysslade med här)

Vi drog vidare ner till en bar på plaza real som de visste var öppet till 5.
Jag som varit lite halvsjuk sen en vecka blev relativt seg, dessutom var det alldeles för rökigt inne där så jag tyckte vi skulle dra hem. Dessutom var vissa av killarna ganska konstiga, så definitivt hemgång.

Vi har inga lektioner till nästa onsdag tror jag det är, men däremot äckligt mycket plugg. Vår första tenta tex.

I helgen är det tydligen nån sorts festival här, har ingen aning vad det är, men det kan nog bli skoj.

Linda om du vill ha nån chans att få sol o värme om du ska häsla på så är det nog så snart som möjligt, hösten har definitivt kommit hit oxå redan. Vi kan väl ha en 20 grader, men det är jättestor temperaturskillnad nu mot hur det bara var för en vecka sen.

Killar finns det gott om som vanligt, och jag har nog gått loss lite väl mycket haha..
Men träffade en trevlig spanjor förra fredagen och vi ska träffas igen. Vi får se vad som händer och sker. Här händer ju allt, så man har ingen aning om nånting.

Hasta el proximo!


Kommentarer
Postat av: Em

Men gud värsta blattesvenskan ju. Jag får skylla på att jag är trött :P

2010-09-23 @ 18:30:12
Postat av: Jessica Jäntti

Gift dig med spanjoren så att du kan bo kvar där så att jag kan komma o hälsa på när jag är färdig på nya zeeland XD

2010-09-24 @ 11:18:38
URL: http://jessicajantti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0