El cole..

Skolan drog igång förra onsdagen och det blev verkligen en rivstart. Vi har en hel del att stå i, så de senaste dagarna har man suttit och läst och pluggat en hel del.
Känner mig nästintill något av en plugghäst, men jag känner att för att snabbare komma in i spanskan så är det bara att dra igång plugget, det är inget att vänta på. Dessutom har jag gett mig den på att få högsta betyg, så nu jävlar!

Som jag misstänkte ligger jag på en nivå högre än de flesta i klassen, det finns 2 eller 3 andra som kan öppna sina munnar, men det känns som att de flesta är väldigt osäkra. Just därför ska jag visa framfötterna, vilket det har blivit atomatiskt. Någon måste ju våga svara på frågor och öppna käften, denna någon har fått blivit jag. 
I fredags kände jag mig som en riktig mönsterelev. Hamnade längst fram och råkade fråga något och läraren fattade att jag hade mycket mer kunskap än de flesta, så blev det som att jag blev någon slags mellanlänk mellan henne och de andra i klassen för att förklara saker som de andra inte förstod, kändes som att man nästintill satt och smörade in sig, men vad ska man göra. Ingen annan säger ju nåt, och jag ville ju bara ha svar på mina frågor.

Jag tänker i alla fall skita ifall folk tycker att man smörar eller tar för mycket plats, jag vill få bra betyg och lära mig så mycket som möjligt.
Jag kör mitt eget race!


Kommentarer
Postat av: linda

Det är bra Emma! Enseña donde está el armario :P

2010-09-06 @ 22:01:44
URL: http://lindapaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0