Segt att vara sjuk

Nu har jag spenderat hela denna LÅNGA dag inne i mitt lilla krypin. Har varit förkyld och haft en äcklig hosta sedan säkert med än 3 veckors tid. Nu de senaste dagarna bestämde jag mig just därför att bara stanna hemma och ta det lugnt efter skolan. Så man kanske skulle ha en chans till att nån gång bli frisk. Det ledde istället till att jag sedan igår natt har legat i sängen med feber och en gräslig huvudvärk. Antar att sjukdomen kunde bryta ut på allvar just för att jag slappnade av för en gång skull.
Får bara hoppas att jag ska bli frisk snart, pallar inte med att vara sängliggande allt för länge.

Som sagt lever jag ett ganska fartfyllt liv här i Barcelona. Det finns alltid väldigt mycket saker och fester att roa sig och det är sällan man har en tråkig stund. De tråkiga stunder jag har skulle vara all den tid jag måste lägga ner på plugg. Vi har otroligt mycket plugg och inte en lugn stund med pluggandet. Egentligen borde jag göra vår historia läxa till på måndag och börja läsa boken som ska vara utläst tills på måndag. Den äger jag dessvärre inte ens, skulle köpt den idag var tanken. Men har legat fast i miin säng, får försöka att införskaffa den imron istället.

I veckan har vi haft en 3 dagars intensivkurs i fonetik. Bland det värsta jag varit med om. Vi förväntas kunna alla termer och det fonetiska alfabetet efter endast 3 lektioner. Något som är en omöjlighet. Det var knapppast någon hjälp att läraren vi hade var bland de sämsta och den minst pedagogiska jag haft någonsin. Hon jobbar på Mälardalens högskola och kom hit ner dessa 3 dagar bara för att hålla i lektionerna.
Tentan är om 2 veckor och det känns inget vidare inför det. Hon har inte kunnat hjälpa eller förklara någonting, så vi får väl se hur man ska lyckas att lära sig att transkribera och skriva med de fonetiska tecknerna..

Imorn hoppas jag må tillräckligt bra för att åtminstone kunna hitta på nåt annat, än att sitta hemma.
På lördag är jag bjuden på en födelsedagsfest hos nån spanjor med hans polare, kan bli kul!

Nytt folk träffar man varje helg och spanskan flyter på riktigt bra, insåg i helgen att min spanska nästan är bättre än min engelska. Eller det vet jag visserligen inte är sant, men åtminstone är det spanskan som kommer ut först och jag måste anstränga mig när jag ska prata engelska. Just nu blir det något av spanglish som kommer ut.
Hemskt när man inser att fransosen och spanjoren man pratar med är bättre på engelska än man själv är. PINSAMT!

Nu blir det väl att sätta på nån film för att underhålla sig en stund innan an släcker ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0