Språkriktighetsboken



Sitter i min soffa nu med denna spännande bok.
Språkrikitghetsboken.
Efter dessa kurser jag läser nu kommer jag vara expert på hur man talar och inte talar.
Vad som är rätt och fel?
Något annat vi också läser om bla. är dialekter och sociolekter och det är Intressant!

Tror när jag tänker efter att det här skulle vara något som skulle passa dig Emma utmärkt, du som alltid vet hur man ska uttrycka sig... 
fast du vet väl redan allt det här?!

Visste ni förresten att man säger he istllet för har norrut. Det fick jag lära mig av en tjej i klassen som kommer från Umeå och nu efter att dessutom ha läst det i en av mina böcker. Jag har lärt mig ett och annat redan..

Kommentarer
Postat av: Emma

Måste få låna din kurslitteratur i sommar!

2009-11-10 @ 00:40:14
URL: http://ca88times12.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0